Doorgaan naar inhoud
Direct uit voorraad geleverd 1-3 dagen | Gratis levering NL & BE
Direct uit voorraad geleverd 1-3 dagen | Gratis levering NL & BE

Veel gestelde vragen

Merk

Ik zie het merk Two Rooms op mijn pakket staan, wat is dat?

Two Rooms is ons prachtige Home & Bath kwaliteitsmerk, hier zijn wij erg trots op. Zwart Sanitair zal vanaf dit jaar dan ook labels met Two Rooms bevatten. 

Bestellen

Kan ik mijn bouwdepot gebruiken voor Sanitair?
Jazeker dit is mogelijk. Oa te gebruiken voor het toilet, kranen, bad, doucheset, wasbak en badkranen. De materialen moeten vastzitten aan je huis en mogen niet verhuisbaar zijn. 

Wat is de levertijd?

De levertijd van een product staat altijd vermeld op de productpagina. Deze is doorgaans 1 tot 5 dagen. De artikelen die bij ons op voorraad liggen kunnen supersnel bezorgd worden. Daarnaast kan het voorkomen dat de levertijd van een product langer is, als deze bijvoorbeeld nog geleverd moet worden in ons magazijn door de fabrikant. Wij brengen u dan op de hoogte van de langere levertijd. We kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor het vervolg van een langere levertijd. 

De levertijd is daarnaast afhankelijk van wie je bestelling bezorgt DHL of PostNL.

Waar vind ik kortingscodes?
Onze lopende acties en de bijbehorende kortingscodes ervaar je als eerste en vaak exclusief, als je ons via Social media volgt of bijvoorbeeld voor de nieuwsbrief hebt ingeschreven.

Ik ben vergeten, de kortingscode tijdens het bestellen in te voeren. Kan ik toch nog van de actie gebruikmaken?
Nee, helaas moet de kortingscode direct bij de bestelling ingevoerd of – in het geval van een telefonische bestelling – vermeld worden. Na plaatsing van de bestelling is dit uit technische redenen helaas niet meer mogelijk.


Is mijn bestelling gelukt?

Staat je bestelling weergegeven in je account? Dan is je bestelling goed gelukt. Wij sturen altijd enkele minuten na het plaatsen van je bestelling een ontvangstbewijs naar jouw e-mailadres. Geen mail ontvangen? Check je spambox. Bij twijfel kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice.

Wat is de status van mijn order?

Je kunt de order volgen via de knop in de order bevestiging email. Als je een account hebt aangemaakt vind je daar de bestelgeschiedenis vind je de verwachte verzenddatum, dat is de meest actuele informatie die we voor je hebben

Waar kan ik mijn factuur vinden?

Nadat je een order hebt geplaatst versturen we je de factuur altijd per e-mail. Heb je een account? Log in. Onder ‘’mijn bestellingen’’ kun je je factuur inzien, downloaden of printen. 

Mijn bestelling is niet bezorgd

Wij doen ons best om ervoor te zorgen dat je bestelling op tijd geleverd wordt. In enkele gevallen pakt het helaas niet uit zoals we zouden willen. Wanneer je bestelling niet is geleverd op het verwachte bezorg moment, kun je een aantal zaken controleren:
  • Heb je een PostNL Track & Trace code ontvangen in de verzendbevestiging? Controleer dan via deze link of de leveringstijd mogelijk is verschoven.
  • Controleer of het bezorgadres dat je hebt ingevuld wel klopt.
  • Kijk in je brievenbus of je een ‘niet-thuis bericht’ hebt ontvangen. Het kan namelijk voorkomen dat de bezorger langs is geweest op een moment dat je niet thuis was.

Mocht het hierna nog steeds niet duidelijk zijn wanneer je bestelling bezorgd wordt, neem dan contact op.

Mijn bestelling is beschadigd of incompleet, wat nu?

Als het artikel bij levering niet in perfecte staat is, neem dan binnen 5 dagen contact op met onze klantenservice. We vragen je daarbij om foto’s van het beschadigde product door te sturen en je bestelnummer en postcode te vermelden. Na deze periode kunnen wij niet correct controleren of de beschadiging / incomplete zending een oorzaak heeft bij de vervoerder of dat deze incompleet was tijdens levering. 

Ik wil mijn bestelling retourneren - binnen 14 dagen

Als u van gedachten bent veranderd of als het artikel niet voldoet aan uw wensen dan kunt u het item retourneren*. Om dit te doen, kunt u contact opnemen.

‘Tijdens de zichttermijn zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken en niet gebruiken, voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Als hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren.

*Retourkosten zijn van toepassing.  

Installatie en onderhoud

Moet ik de producten laten installeren door een loodgieter?
Wij raden u sterk aan om een erkende installateur te raadplegen voor de installatie van uw aangekochte producten. Indien u het laat doen door een niet-erkende loodgieter dan kan het zijn dat u geen aanspraak meer maakt op de garantie en eventueel op uw inboedelverzekering.

Kans op bruin (roest) water uit de kraan.
Grond- en oppervlaktewater bevat ijzer en mangaan. Een klein beetje komt door de filters als er drinkwater van wordt gemaakt. Het ijzer en mangaan hecht zich aan de binnenkant van de waterleiding en kan loslaten als er drukverschil ontstaat. Dit is niet schadelijk voor de gezondheid.
Schoonmaken: Je kunt het filter mondje van de kraan (perlator) eruit draaien om deze schoon te spoelen. Het schoonhouden van de perlator voorkomt ook aantasting van de kraan zelf. (2-3 x per jaar, afhankelijk van het lokale water)

Hoe maak ik Zwart Sanitair schoon?

- Gebruik geen agressieve chemicaliën of schoonmaakdoekjes met een ruw oppervlak zoals schuursponsjes.

- Gebruik een zachte / microfiber doek met warm water en zeep om je mat zwarte producten schoon te maken.

Lees meer in onze blog over schoonmaken